Hanze Media Groep Blog RSS feed voor deze sectie
fb-logo-mail

Facebook voor uw recruitment campagnes

  Na WhatsApp is Facebook het meest gebruikte platform voor sociale interactie. Met ruim 9,6 miljoen Nederlanders op het platform is het een enorme bron van kandidaten zowel actief als passief. Het adverteren op Facebook kan intimiderend zijn als je dit nog niet eerder hebt ingezet. Er zijn aardig wat mogelijkheden die je tot je […]


ssl-hanzemediagroep

Vacatures zoeken over SSL

  De websites van Hanze Media Groep gaan dit kwartaal over op SSL. Waarom kiezen wij hiervoor en waarom is dit iets waar u als klant van Hanze Media Groep ook over na moet denken? Vertrouwd surfen op onze vacaturebank Iedereen kent ondertussen wel het woord ‘phishing’, het is steeds vaker in het nieuws. Mensen […]


Rendement bij HMG

5 tips voor meer rendement uit uw vacatureplaatsing

Tip 1: Gebruik een herkenbare functienaam Zorg ervoor dat de functienaam van uw vacature duidelijk is en ook gemakkelijk zoekbaar is. Het is belangrijk dat een kandidaat in één oogopslag weet waar de baan over gaat. Stel uzelf de vraag op welke woorden u zou zoeken als u op zoek was naar een baan. Niet […]


Stand van Werven 2015

Jobboards zijn effectiever dan ze worden gevonden

We hebben last van een imagoprobleem. Ondanks dat jobboards qua effectiviteit op een vierde plek staan worden ze door onze klanten ingeschaald op positie 7. En dat is een significant verschil. Het belangrijkste wervingskanaal voor dit jaar is opnieuw Linkedin. Dit blijkt uit nieuw onderzoek van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. Tussen 2014 en 2015 hebben […]


jong-talent

Uw organisatie succesvol verjongen? Bied talent toekomstperspectief.

Het nieuwe jaar is alweer volop aan de gang. Met een frisse blik willen we vooruit en daar horen nieuwe jonge talenten bij. De strijd om in de gunst te komen van de beste jonge technici, bouwkundigen en IT’ers is dan ook weer losgebarsten. Een interessante ontwikkeling daarbij is, daar waar aan de achterzijde vele […]


eye-tracking-vacaturetekst-in-F-vorm

Tips voor schrijven online vacatureteksten

Stel u heeft een aantal vacatures uitstaan en overlegd met het team wat het beste functieprofiel is waar de kandidaten aan moeten voldoen. Nu echter die wervende vacaturetekst nog. Waar te beginnen? Allereerst moet men beseffen dat mensen vooral online zoeken naar vacatures en dat op het web de informatie anders opgenomen wordt. De online […]


ICTvacatures

Hanze Media Groep opent nieuwe vacaturebank voor booming ICT sector

What’s in the name? Alles. ICTvacatures.nl is een nieuwe vacaturebank voor de IT/ICT. Een logische vindplaats voor ICT vacatures, de naam zegt het al. De in juli 2013 gelanceerde website voor de ICT sector is een antwoord op de ontwikkelende markt. Afgelopen half jaar was er een stijging van het aantal ICT vacatures met ruim 16 […]


generaties

Hoe bereikt u de diverse generaties?

Verschillende generaties? Jazeker er wordt gesproken over de generatie van babyboomers (leeftijd 49-67), dan generatie X (leeftijd 33-48) en de jongeren van nu zijn generatie Y (leeftijd 18-32).  Door de verbeterde levensstandaard werken er nu meer generaties dan ooit tegelijkertijd. Daarom is het een gemiste kans, dat alle generaties op dezelfde wijze benaderd worden door bedrijven. […]


Job security

Flexwerkers, de nieuwe realiteit?

De arbeidsmarkt is complex, er zijn vacatures maar ook veel werklozen. De laatste weken gaat het steeds vaker over de toenemende flexibilisering van de arbeidsmarkt en de onzekerheid die dit met zich mee kan brengen. Het wordt makkelijker voor bedrijven om van mensen af te komen terwijl tegelijkertijd de werkgelegenheid daalt. Geen makkelijke markt inderdaad, […]


Linkedin

Sociale media steeds belangrijker bij werving & selectie

In slechts vijf jaar tijd zijn sociale media uitgegroeid tot een integraal onderdeel van het wervingsproces, zowel voor werkzoekenden als recruiters. Waar men vroeger een sollicitatiebrief schreef naar aanleiding van een vacature met zijn curriculum vitae erbij, is dat nu niet meer afdoende. Deze vorm van solliciteren bestaat nog wel, maar lijkt steeds verder uit […]