Hanze Media Groep klaar voor 2013


Het is een dynamisch jaar geweest voor de Hanze Media Groep. Zo hebben we onze twee grootste labels geheel in een nieuw jasje gestoken, zijn we meer dan verdubbeld in onze bezoekersaantallen en we zijn verhuisd naar een nieuwe centrale locatie vlakbij het centrum van Zwolle. Kortom we zijn klaar voor 2013 en we willen dit graag samen met u delen. Want ook het komende jaar willen we een kwalitatieve partner zijn voor de personeelsvraagstukken van uw bedrijf.

Waarmee zijn we u in 2013 mee van dienst?

  • Redesigns Bouwvacatures & Techniekvacaturebank
  • Meer traffic, meer resultaat
  • Social media
  • Speerpunten Hanze Media Groep

 

Nieuw design met oog voor conversie

Onze grootste labels (Bouwvacatures & Techniekvacaturebank) en de daarbij horende zuster pagina’s hebben een grote update gekregen. In de nieuwe ontwerpen hebben we gekeken naar de uitstraling, indeling en met name naar gebruiksvriendelijkheid. Immers hoe duidelijker onze landingspagina’s zijn hoe eerder een kandidaat solliciteert. En hier profiteert u als werkgever weer van. We hebben naast de hoofdlabels Bouwvacatures & Techniekvacaturebank ook de subsite Infravacatures aangepakt en onze partner integratie op Bouwwereldvacatures.

Belangrijkste verbeteringen redesign:

  • Fris nieuw ontwerp
  • Focus op snelheid door geoptimaliseerde code
  • Duidelijkere scheiding tussen werkgever en kandidaat
  • Overzichtelijke vacature landingspagina’s
  • Duidelijker sollicitatieformulier
  • Betere integratie social media

 

Enorme groei in online kwalitatief bereik, groeit u met ons mee?

Naast de nieuwe ontwerpen hebben we dit jaar tevens een behoorlijke groei weten te realiseren in onze bezoekersaantallen.

Hoogwaardig kwalitatief bereik

In oktober dit jaar hebben we een nieuwe mijlpaal gevierd, in deze maand hadden we namelijk een bezoekersrecord van 172.254 bezoekers op onze websites. Dit is ruim 95.000 meer dan in 2011 waar we een totaal bereik hadden van 75.867. Tel hier het bereik van onze nieuwe partners bij op en we komen ruim boven de 200.000 bezoekers iedere maand. En daar zijn we best trots op!

Deze groei hebben we te danken aan een vernieuwde online marketing strategie. Zo hebben we een aantal belangrijke seo wijzigingen doorgevoerd en is ons inkoopbeleid volledig geherstructureerd. Met deze nieuwe strategie verwachten we ook in 2013 verder te groeien in kwalitatief bereik op alle labels van Hanze Media Groep. (lees meer over onze bereikcijfers)

  • Profiteer van een hoog kwalitatief bereik in uw doelgroep
  • Extra verkeer naar moeilijk invulbare vacatures dankzij traffic pakketten

Meer exposure & employer branding dankzij exclusieve partnerships

Een ander speerpunt van Hanze Media Groep zijn de partnerships die we aangaan met andere uitgevers. Zo hebben we voor de bouwsector een nieuwe overeenkomst gesloten met Bouwwereld.

Onder het label Bouwwereldvacatures worden passende vacatures exclusief doorgeplaatst op de website van Bouwwereld.nl. Een site die maandelijks meer dan 50.000 bouwtechnici weet te bereiken.

Ook voor de technische branche zijn we bezig met het aansluiten van een aantal kwalitatieve partners om ook binnen het segment techniek nog prominenter aanwezig te zijn. Meer nieuws hierover volgt in het eerste kwartaal van 2013!

  • Bereik latent werkzoekenden binnen uw doelgroep
  • Plaatsing in dit netwerk alleen mogelijk als klant van Hanze Media Groep

 

Social media als onderdeel van de werving strategie

Bij Hanze Media Groep vinden we het belangrijk dat mensen elkaar kunnen helpen bij de zoektocht naar de juiste baan. Voor ons een reden om social media veel aandacht te geven binnen onze organisatie. Inmiddels hebben we bijna 18.000 volgers verspreid over onze labels en zien we steeds vaker dat kandidaten geholpen willen worden via deze kanalen.

Als werkgever profiteert u hier direct van met iedere vacatureplaatsing op ons jobboard. Bij elke losse vacatureplaatsing wordt elke vacature standaard via al onze relevante social media kanalen gepromoot. Voor onze vaste abonnees zetten we deze kanalen uiteraard ook in. Zo plaatsen we regelmatig actualiteiten, nieuwsberichten en topvacatures door via onze kanalen.

  • Met social media richten we ons op:
  • Het beantwoorden van vragen van kandidaten
  • Het verzamelen van feedback over onze producten
  • Het promoten van topvacatures van onze klanten
  • Bijdragen aan de employer branding van onze vaste klanten

 

Enkele voorbeelden

Speerpunten Hanze Media Groep

  • Dienstverlenend:
    Wij hebben een transparante en laagdrempelige organisatie die altijd goed bereikbaar is. Iedere klant is bij ons een relatie en geen nummer. Wij hanteren een oplossingsgerichte benadering waarbij we pro actief handelen.
  • Kennis:
    We hebben meer dan 10 jaar ervaring in het aanspreken van professinals met een specialistische vacaturebank. We verlangen van onze medewerkers dat ze kennis hebben van de doelgroep, zodat we de klant verder kunnen helpen bij het invullen van de vacatures.
  • Traffic:
    Wij streven ernaar om in ieder segment waar we opereren marktleider te zijn in het online bereik wat we genereren via de website, social media en e-mail campagnes.
  • Inkoopvoordeel:
    Met behulp van doorlopende campagnes en exclusieve samenwerkingen weten we het maximale bereik in te kopen voor de scherpste tarieven. Hiermee profiteert u van een uitermate groot bereik voor marktconforme tarieven.
  • Conversie:
    Bij Hanze Media Groep kijken we continu hoe we onze websites nog beter kunnen laten functioneren en converteren. Daarnaast adviseren we onze klanten in alle teksten en uitingen die ze plaatsen op onze website. Dit alles voor nog betere conversie op de geplaatste vacatures.
  • Employer branding:
    Met een breed portfolio in online en print weten we als geen ander uw merk te bouwen onder professionals uit uw branche.