Jobboards zijn effectiever dan ze worden gevonden


We hebben last van een imagoprobleem. Ondanks dat jobboards qua effectiviteit op een vierde plek staan worden ze door onze klanten ingeschaald op positie 7. En dat is een significant verschil. Het belangrijkste wervingskanaal voor dit jaar is opnieuw Linkedin. Dit blijkt uit nieuw onderzoek van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.

Tussen 2014 en 2015 hebben jobboards veel terrein verloren als belangrijk wervingskanaal. De jobboards ranken dit jaar op positie 7. In de meting naar de effectiviteit komen jobboards op de vierde plek te staan. Ze zijn gezakt naar plek 7. Niet alleen jobboards maar ook job aggegrators groeien in effectiviteit.

Er zit dus duidelijk een gat tussen belang, effectiviteit en gedrag.

Wist u dat vacatureplaatsingen op de jobboards van Hanze Media Groep standaard:

  • Worden doorgeplaatst op alle grote job aggegrators?
  • Standaard worden doorgeplaatst op social media?
  • Meedraaien in diverse Google Adwords campagnes?
  • Topvacatures standaard een hoger bod krijgen in de veilingen?
  • Topvacatures worden doorgeplaatst op Linkedin?

Met een plaatsing bij Hanze Media Groep boort u niet alleen het kanaal jobboards aan maar profiteert u dus van een totale werving mix.

Voor het onderzoek van Stand van Werven werden 255 Nederlandse wervingsprofessionals geïnterviewd.

Download rapport